Rozliczenie ostateczne całej inwestycji

Inwestor ZastÄ™pczy w fazie rozliczeniowej  zobowiÄ…zany jest m.in. do:

 

1. określenia wartości wstępnej zadania inwestycyjnego t.j. przygotowania wstępnego preliminarza kosztów zadania inwestycyjnego stanowiącego podstawę do określenia wstępnej wartości poszczególnych lokali i powierzchni pomocniczych;

 

2. utrzymywania dyscypliny finansowej w zakresie zatwierdzonego preliminarza w caÅ‚ym okresie realizacji inwestycji,

 

3. rozliczania bieżącego, w tym do:

  • sprawdzania skÅ‚adanych przez wykonawców faktur pod wzglÄ™dem merytorycznym i formalno,
  • rachunkowym w oparciu o zawarte umowy z ponoszeniem peÅ‚nej odpowiedzialnoÅ›ci materialnej, pod rygorem zwrotu Spółdzielni nieprawidÅ‚owo zatwierdzonych wydatków,
  • opracowywania protokołów koniecznoÅ›ci wykonania robót dodatkowych, zamiennych, nieprzewidzianych lub nieuwzglÄ™dnionych w dokumentacji projektowej oraz podnoszÄ…cych walory eksploatacyjne, funkcjonalne i estetyczne obiektu i przekazanie ich do akceptacji ZarzÄ…dowi Spółdzielni,
  • prowadzenia w trakcie realizacji inwestycji szczegółowej ewidencji iloÅ›ciowo - wartoÅ›ciowej i wszelkich niezbÄ™dnych ewidencji szczegółowych pozwalajÄ…cych na kontrolne i ostateczne rozliczenie inwestycji.

4. rozliczenia ostatecznego, w tym do:

  • rozliczenia zmian, robót dodatkowych i rezygnacji wprowadzonych przez indywidualnych Inwestorów i uzgodnienia ich wartoÅ›ci odrÄ™bnie z każdym z nich;
  • dokonania inwentaryzacji powykonawczej powierzchni każdego lokalu z uwzglÄ™dnieniem wprowadzonych zmian i uzgodnienie jej z każdym Inwestorem indywidualnym odrÄ™bnie;
  • przygotowania i uzgodnienia z wykonawcÄ… rozliczenia zakoÅ„czonej inwestycji w zakresie realizacji budowy, w terminie do 1 (jednego) miesiÄ…ca liczÄ…c od dnia podpisania protokoÅ‚u koÅ„cowego odbioru inwestycji ( przekazania do eksploatacji)  z uwzglÄ™dnieniem ewentualnych należnych odszkodowaÅ„ i/lub kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez wykonawcÄ™;
  • dopuszczenia do fakturowania koÅ„cowego wynikajÄ…cego z uzgodnionego w/w rozliczenia ostatecznego zakoÅ„czonej inwestycji po potwierdzeniu  usuniÄ™cia ewentualnych usterek i wad stwierdzonych przy odbiorze obiektu;
  • opracowania na podstawie obowiÄ…zujÄ…cego w Spółdzielni regulaminu ostatecznego rozliczenia inwestycji w zakresie dotyczÄ…cym indywidualnych Inwestorów, w terminie do dwóch miesiÄ™cy od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu;
  • przygotowania wydruków rozliczeÅ„ każdego lokalu i uzgodnienie ich ze wszystkimi Inwestorami indywidualnymi odrÄ™bnie;

wstecz